‘Anthill kwam er met MyHitachiExperience – by far – het beste uit’
Terugspoelen met … Raymond Hendriks
Toen: Hoofd Communicatie Hitachi Construction Machinery Europe (HCME)
Nu: Director Marketing & Communications Vanderlande Industries
‘In 2006 wilden wij bij Hitachi Construction Machinery Europe (HCME) onze klanten als referenties gaan gebruiken. In heel Europa en het Midden-Oosten had en heeft HCME erg veel klanten. Deze klanten waren bijna allemaal bereid om te laten weten waarom ze van het mooie merk Hitachi graafmachines, wielladers en/of dumptrucks hebben aangeschaft. Hoe konden we hun ‘tevredenheid over Hitachi’ op een goede manier over de bühne brengen?’
‘We hielden een pitch en daar kwam Anthill met de campagnenaam, MyHitachiExperience – by far – het beste uit. Het was zelfs beter dan de pitch van ons vaste reclamebureau.’
‘Zowel de naam, het logo als de verdere opzet qua tekst en film waren zeer inspirerend en het enthousiasme van Berry (een van de eigenaren van Anthill, red.) was en is aanstekelijk.’
‘Het resultaat was en is een prachtige serie aan nationale en internationale interviews en films van een campagne. Die na al die jaren nu nog steeds loopt en waarvan de middelen cross-mediaal worden ingezet.’
‘Een perfect staaltje vakmanschap en partnership op basis van kwaliteit, creativiteit, inzet en enthousiasme.’
Projecten: Lancering MyHitachiExperience
Met dit concept waarmee kon en kan (bestaat nog steeds, red.) Hitachi Construction Machinery Europe (HCME) klantreferenties herkenbaar, krachtig en via alle kanalen communiceren.