marketing & communicatie 

MAAK MARKETING LEUKER,
LICHTER EN MEER
WAARDEVOL.

EEN BOODSCHAP DIE GEDRAGEN WORDT

Sinds ‘de opsplitsing’ moet het bedrijf Calduran Kalkzandsteen een eigen identiteit uitstralen. De centrale vraag in debriefing was ‘Hoe vertellen we dat Calduran de meest oplossingsgerichte partner is in projecten?’ En hoe zorgen we dat de boodschap bedrijfsbreed gedragen wordt!

Klant: Calduran Kalkzandsteen

Diensten: Specialist in kalkzandsteen oplossingen

Taken: communicatiestrategie, conceptontwikkeling, creatie en uitvoering

Project in vogelvlucht 

Calduran heeft helder voor ogen waar het als bedrijf voor staat. Anthill Marketing & Communicatie is er om de vertaalslag te maken naar dat ene goede verhaal. Een goed verhaal is consistent, herkenbaar en biedt Calduran content voor minimaal een jaar! Zo hoeven we niet iedere keer iets nieuws te bedenken!

Concept DRAAGKRACHT
Wij vertellen het verhaal van Calduran aan de hand van DRAAGKRACHT en 8 pijlers. Zo zetten we Calduran in 1 klap neer als ‘ondersteunende partner in projecten’! Met een knipoog naar  constructieve producten zoals de dragende wanden.

In de creatie vertalen we DRAAGKRACHT o.a. naar een label dat we overal op kunnen ‘plakken’ en een visuele opbouw in de boodschap! Maar het betekent ook medewerkers in beeld die iets uitdragen en een bedrijf dat open staat voor ideeën en ontwikkeling. 

8 pijlers als fundament

De DRAAGKRACHT van Calduran berust op 8 pijlers. Dit zijn 8 uitgangspunten die nu al staan als een huis. Maar die we in de toekomst gaan uitbouwen. Zodat klanten steeds meer ervaren dat Calduran dé ‘ondersteunende partner’ in projecten is.

Ludieke lancering volgens bouwtraditie.

Pannenbier en vlag hijsen!

Voor de lancering hebben we klanten, leveranciers en relaties uitgenodigd het mee te vieren op traditionele wijze. Onder het motto ‘het hoogste punt is bereikt’ kan men online proosten met pannenbier of de vlag hijsen. Met kans op een pakket pannenbier. 

De toekomst van DRAAGKRACHT … 

We blijven samen met Calduran ook echt invulling geven aan het project. Zo nodigen we medewerkers uit om met ideeën te komen. Met een heuse interne campagne  DRAAGKRACHT VOOR JOUW IDEE zorgen we er samen voor dat het mooie bedrijf nog beter wordt. De beste ideeën mogen medewerkers ook daadwerkelijk zelf mede uitvoeren. Hiervoor krijgen ze tijd, mankracht en middelen. En worden ze zelf onderdeel van het proces! Dit soort activiteiten gaan we veel breder trekken. Iedereen krijgt met de DRAAGKRACHT van Calduran te maken. Ook klanten en leveranciers!

Daarnaast dragen we dit uit via verschillende communicatie-uitingen. DRAAGKRACHT is iets dat steeds terugkeert ook binnen de organisatie.