marketing & communicatie 

CONTENT EN
STORYTELLING

VIND EEN MANIER DIE BIJ UW BEDRIJF PAST

Contentmarketing en storytelling vergen tijd, kennis en continuïteit. En misschien heeft u dit allemaal niet! Denk er dan aan een deel uit te besteden. Niet alles in 1 keer. Maar stap-voor-stap iets proberen.

U kunt Anthill inzetten op een manier die bij uw bedrijf past. Of u nu wilt beginnen met het verhaal achter uw bedrijf, een contentstrategie of via social media berichten verspreiden. Alles is goed! In een persoonlijk gesprek zoeken we naar wat het beste bij uw bedrijf past. We leveren altijd een duidelijk stappenplan op inclusief glasheldere begroting. Alles geheel vrijblijvend!

HERKENT U IETS?

  • Pfff! Steeds weer iets nieuws verzinnen.
  • Niks is te (her)gebruiken … dus duur.
  • We produceren allemaal losse uitingen. Er is geen ‘rode draad’.
  • Het gaat een tijd goed en dan stopt het weer.
  • We weten niet wat onze doelgroep wil.
  • Geen idee wat we moeten vertellen.
  • Het blijft te algemeen.
  • Diegene die het deed is al weer weg.
  • We hebben te weinig kennis van zoekmachines, social media etc.

DURF TE VRAGEN.

    CONTENTMARKETING
    6 FACTOREN VAN BELANG

    Misschien doet u bedrijf al aan contentmarketing. Of zet het de eerste stappen in die richting. Wat wel en niet werkt is per bedrijf verschillend. Maar onderstaande 6 factoren bepalen in de basis het succes. Check ze daarom voordat u verder gaat.

    1. Contentmarketingstrategie: eerst denken, dan doen!

    Maak eerst een goed plan om doelstellingen te realiseren. Formuleer heel specifiek de doelgroepen en doelen. Weet precies waar a. welke doelgroep b. in welke fase c. naar op zoek is. Maak de juiste keuzes voor het soort content, onderwerpen, publicatiekanalen en resultaten meten. Verwerk dit in een overzichtelijk plan met timing en budget.

    2. Het verhaal over ‘de rode draad’

    Er was eens een bedrijf dat wel iets aan content marketing deed. Maar de directeur voelde dat er iets ontbrak. Toen hoorde hij over ‘de rode draad’ … 1 kerngedachte die overal in terug te voelen is. Van begin tot eind. Hij ontdekte dat hij hierdoor veel tijd en geld kon besparen. Omdat alles een vertaling werd van die ene kerngedachte. Sinds die tijd vonden zijn medewerkers niet steeds opnieuw het wiel uit. Maar vonden ze de sleutel naar een mooi en consistent verhaal. Een verhaal dat in al haar verschijningsvormen de verschillende klanten aansprak en aan het bedrijf wist te binden.

    Maar er was nog meer dat hij ontdekte … en dat had Anthill samengevat in een gratis whitepaper.

    3. Website met consistent verhaal

    Zorg dat de ‘rode draad’ ook door uw website loopt. Zo kan iedere sterke landingspagina de basis zijn voor een bericht in social media. Verder kunt u met blogposts eenvoudig nieuwe content aanbieden. Bedenk dat het niet alleen om teksten op een website gaat! Het draait om alle vormen van inhoud die u aan uw website kunt geven. Voorbeelden zijn eerder genoemde blogberichten, afbeeldingen, video’s, e-books, interviews, infographics, PDF-documenten, online magazines, illustraties, polls en interviews. Installeer een marketing-automationtool om grip op uw leads te houden.

    4. Een project coördinator die blijft

    Een persoon die ‘de rode draad’ bewaakt en zorgt voor consistentie op lange termijn. Diegene kruipt al het ware in de huid van het bedrijf en de doelgroepen. Hij of zij is bedreven in online marketing en weet de juiste snaar te raken in woord en in beeld. Om te profiteren van opgebouwde kennis en ervaring moet het wel ‘een blijver’ zijn. Dus zaak om te investeren in binding, loyaliteit en uitdaging. Uitbesteden aan een marketing specialist met aanpakkersmentaliteit kan natuurlijk ook.

    5. SEO-plan onder de loep

    Goed presteren in Google vergt voortdurend investeren in SEO-geoptimaliseerde content. Al met al is SEO een verhaal apart. Het vergt overleg en maatwerk. Iets wat Anthill graag samen met u oppakt. Wat u minimaal moet doen? Bedenk op basis van uw bedrijfsverhaal, de doelstellingen, de doelgroepen en de behoeftes wat de belangrijkste keywords zijn. Laat deze keywords de leidraad vormen voor alle content. 

    6. Distributiestrategie

    (Oftewel: hoe krijgen we het op tijd bij de juiste mensen)

    Content heeft geen waarde als het niet op het juiste moment bij de juiste doelgroep terecht komt.

    Qua on- en offline middelen en (social) media is veel mogelijk. Wij adviseren in de basis:

    a. Content delen via de social media platformen waarop uw bedrijf actief is. Vraag collega’s de posts te delen via hun eigen account.

    b. Zet advertising voor nog meer bereik.

    c. Spreek verschillende doelgroepen heel gericht aan via e-mail nieuwsbrieven.

    d. Bereik en bind leads nog beter met marketing automation.

    e. Met een online magazine maakt u content interactief en dynamisch. Én het levert een schat aan waardevolle data op.

    WIJS ADVIES

    Starten met contentmarketing of storytelling? Of er meer uithalen? We gaan graag met u in gesprek om de situatie te inventariseren. Bij ons of bij u op locatie. Geheel vrijblijvend!