marketing & communicatie 

ONDERSCHEIDEND VERMOGEN = NIKS NIEUWS

Hoe zorg je dat je onderscheidend bent tussen alle andere hoveniers, inrichters van buitenruimte en boomverzorgers? Niet door iets nieuws te bedenken. Maar te kijken wat er nu al is. Waar ligt de kracht van het bedrijf?

Klant: Hoefakker

Diensten: Hoveniers, Boomspecialisten en inrichters van buitenruimte

Taken: positionering, (online) strategie, story en creatie

Centrale boodschap

Wij geloven niet in het verzinnen van nieuwe plaatjes en praatjes. Wij vinden wat er al is en maken daar een mooi verhaal van. Hiervoor kruipen wij in de huid van de klant. Niet met ellelange bijeenkomsten met  alleen de directie. Maar juist ook met korte en goed voorbereide sessies met medewerkers.

Op zoek naar de verborgen schat

Bij Hoefakker werd ons al snel duidelijk dat medewerkers enorm gedreven en betrokken zijn. Zij zouden als geen ander moeten weten, wat Hoefakker bijzonder maakt.

In een paar super efficiënte en inspirerende meetings met medewerkers zijn we tot de top 3 kernwaarden gekomen. In no time hadden we helder waar Hoefakker voor staat: ‘Hoefakker denkt en communiceert altijd vooruit. Zodat klanten zorgeloos het optimale uit hun tuin en (openbaar) groen halen.‘

Hoe vertellen we het?

Hieruit volgde het concept ‘Stilstaan bij beweging’. Dit gaat uit van een tegenstelling! In een omgeving waarin alles groeit en bloeit, projecten zich ontwikkelen en levensfasen van klanten veranderen, staat Hoefakker stil bij nieuwe behoeften die dat oproept.

Een basis voor jaren

Het concept is op veel verschillende manieren en naar verschillende doelgroepen te vertalen. Zo hoeven we niet iedere keer het wiel opnieuw uit te vinden. Maar staat er een basis voor jaren…