Message mismatch = geldverspilling
Stel … u heeft enorm veel zin in pizza. U loopt door de straten van Utrecht en de geur uit restaurant TuttiGusti lokt u naar binnen. Eenmaal binnen blijkt dat het restaurant – dat van buiten een pizzeria is – enkel chinees te serveren. In een oosterse ambiance. Dan bent u teleurgesteld. En terecht! Waarschijnlijk loopt u snel naar buiten op zoek naar een ander pizza restaurant. Dit is wat we veel zien als het gaat om online adverteren en bestemmingspagina’s.
Een ander voorbeeld op het gebied van online marketing. Iemand wil weten welke type stofzuigers er zijn. Diegene ziet een aansluitende advertentie en klikt op ‘meer informatie’. Om vervolgens te landen op een bestemmingspagina over huishoudelijke apparatuur in het algemeen. Iemand krijgt dan niet wat hij of zij verwacht, is teleurgesteld en klikt snel weg!
Met MESSAGE MISMATCHING kunt u veel geld verspillen. Neem de tijd om te checken hoe dit voor uw online marketing is.
Doe een klein onderzoek in 4 stappen! Het is heel simpel: kijk en vergelijk.
- Maak screenshot van de advertentie
- Maak screenshot van de landingspagina (niet scrollen!)
- Vergelijk nu of de boodschap en uitstraling overeenkomen.
- Komt het goed overeen? Dan is het een ‘match’. Anders is er werk aan de winkel!
Meer weten?
Weten hoe je slim om kan gaan met online marketing? Wij vertellen je er graag meer over. In een vrijblijvend gesprek! Bel direct met Elise de Groot op 06 – 294 54 166. Of stuur een mail naar elise@anthill.nl.